Mount&Blade 1 milyonun üzerinde satış rakamına ulaştı

Türk mühendisin çocukluk hayalinden yola çıkarak geliştirdiği bilgisayar
oyunu 1 milyonun üzerinde satış rakamına ulaştı. Bilkent Üniversitesi mezunu
Bilgisayar Mühendisi Armağan Yavuz’un çocukluk hayalinden yola çıkarak
geliştirdiği bilgisayar oyunu ”Mount&Blade” 1 milyonun üzerinde satış
rakamına ulaştı. Proje aşamasındayken dünya oyun devlerinin geri çevirdiği savaş
oyunu, ABD başta olmak üzere İskandinav ülkelerinde büyük ilgi görmesiyle 3
milyon dolarlık ciro elde etti.


1980’li ihracatının büyük kısmı kayısı, fındık, incir gibi birkaç üründen
oluşan Türkiye, girişimcilerin ve genç yeteneklerin kendilerini ifade edecek
ortamın oluşturulmasıyla bugün otomobilden iş makinesine, beyaz eşyadan bilişime
kadar birçok alanda dünyaya satış yapıyor. Her geçen gün daha çok teknoloji
içeren ürün ihraç eden Türkiye, 2008’den itibaren ihracat sepetine genç
bilgisayar mühendisinin azmi ve kararlılığıyla bilgisayar oyunu da dahil
etti.


Çocukluk hayalinden yola çıkarak geliştirdiği bilgisayar oyunu
”Mount&Blade” ile 1 milyonun üzerinde satış yaparak 3 milyon dolarlık ciro
elde eden Bilgisayar Mühendisi Armağan Yavuz, hayalden başarıya doğru ilerleyen
serüveniyle ilgili açıklamalarda bulundu.


Küçüklüğünde bilgisayara ve bilgisayar oyunlarına oldukça ilgili olduğunu, o
yıllarda hayali kahramanların birbirleriyle savaştığı bir oyun geliştirdiğini
aktaran Yavuz, üniversitede bilgisayar mühendisliği eğitimi almaya başlamasıyla
hayalini somutlaştırdığını söyledi.


MOUNT&BLADE KENDİ TANITIMINI KENDİSİ YAPTI
Bilgisayar
mühendisi olan eşiyle birlikte geliştirdiği oyuna ”Mount&Blade” adını
vererek demo haline getirip uluslararası oyun dağıtım şirketlerine gönderdiğini
belirten Yavuz, daha sonra yaşadıklarını şöyle anlattı:


”Oyun dağıtım şirketleri oyunumuza ilgi göstermedi. Bunun üzerine madem
onlar dağıtmayacak kendi oyunumu ben dağıtırım diyerek önce bir internet sitesi
açtım. O sitede oyunun ne olduğunu, nasıl oynandığını anlatmaya başladım. Daha
sonra ziyaretçilerin oyunu dilerlerse o site üzerinden, dilerlerse
bilgisayarlarına indirerek oynamalarını sağlayacak alt yapıyı oluşturdum. Forum
sitelerinin de katkısıyla oyun 1 yıl içinde tanınmaya ve sevilerek oynanmaya
başladı. Böyle olunca daha önce oyunla ilgilenmeyen oyun dağıtıcılarının oyuna
karşı algıları değişti. Bu gelişmeler üzerine oyunun gerçeğini yapmaya
başladım.”


Armağan Yavuz, ”Mount&Blade”i 2008 yılında tamamlayarak piyasaya
sunduğunu, oyunun birçok ülkede ilgiyle karşılandığını ifade ederek, bunun
üzerine oyunun ikinci versiyonu için ekibi büyüterek ODTÜ Teknokent’te 23
kişilik ekiple çalışmalara başladığını söyledi.


MOUNT&BLADE OYUN LİSTELERİNİ ALT ÜST
ETTİ
”Mount&Blade Warband” adını verdiği ikinci oyunu
programcısından grafikerine, ses uzmanından sanat yönetmenine kadar alanında
uzman ekiple 2010’da tamamlayarak dünya pazarına sunduklarını aktaran Yavuz,
şunları kaydetti:


”Oyunumuzun yeni versiyonuna multiplayer ekledik. Bu sayede oyunun oline
olarak oynamasını sağladık. Yaptığımız yenilikler o kadar beğenildi ki oyun
dünyanın en büyük dijital oyun dağıtım sitesi ‘Steam’de milyon dolar bütçeli
oyunları geride bırakarak ilk haftadan itibaren birinci sıraya yerleşti. ABD ve
İskandinav ülkeleri başta olmak üzere birçok ülkede büyük ilgi gören oyun, 1
milyonun üzerinde satış yaparak 3 milyon dolarlık ciroya ulaştı.”


MOUNT&BLADE TÜM ZAMANLARIN EN İYİ 100 OYUNUNDAN
BİRİ
Oyunun dünyaca ünlü PC Gamer dergisinin ‘tüm zamanların en iyi
100 oyunu’ listesinde yer aldığını belirten Yavuz, elde ettikleri başarıyı devam
ettirmek için oyunun geliştirilmiş versiyonunu mart ayında, 3. versiyonunu ise
yıl sonuna yetiştirmek için yoğun biçimde çalıştıklarını dile getirdi.


DAHA FETHEDECEĞİMİZ ÇOK KALE VAR
Armağan Yavuz, dünyada
oyun pazarının her geçen gün büyüdüğünü, bunda Facebook ve cep telefonu
pazarının önemli bir yere sahip olduğunu dile getirerek, Türkiye’de de
Facebook’a oyun geliştiren birçok firmanın bulunduğunu söyledi.


Dünya oyun pazarının yaklaşık büyüklüğünün 60 milyar dolara yakın olduğunu,
pazardan en fazla payı ABD ve Güney Kore’nin aldığını belirten Yavuz,
”ABD’liler oyun işine 1980’lerde Koreliler ise 90’ların sonunda başladılar. Biz
bu pazarda daha çok yeniyiz. Onun için de daha fethedeceğimiz çok kale var.
TÜBİTAK ve KOSGEB’in destekleriyle Türkiye’de özellikle Facebook oyun pazarı çok
hızlı büyüyor. Bu alanda gelecekte yurt dışında markalaşan Türk oyunları
olabilir. Ülke olarak belli bir potansiyele sahibiz. Finlandiya küçük bir ülke
olmasına rağmen dünyaca ünlü 10’dan fazla oyunu var. Bu işe meraklı olanlara
tavsiyem programlı, sabırlı ve kararlı olsunlar, gerisi kendinden gelir” diye
konuştu.


MOUNT&BLADE HAKKINDA
Mount&Blade (orjinal adı:
Ateş ve kılıç) oyunculara bir ortaçağ kahramanı gibi at sırtında savaşlara
katılarak kılıç ok ve yay gibi silahları kullanma imkanı veren bir bilgisayar
oyunu. Oyuncular ”Kalradya” isimli diyara yeni gelmiş bir maceraperest olarak
başladıkları oyunda, ilk başlarda küçük haydut gruplarıyla mücadele ederken
zamanla güçlü bir ordu topluyor ve krallıklar arasındaki savaşlara
katılabiliyor. Krallık yönetimi, meydan muharebeleri, kale kuşatmaları gibi
birçok unsuru barındıran oyunu, tek kişilik senaryonun yanı sıra bir sunucuya
bağlanarak diğer oyunculara karşı oynamak da mümkün. Habertürk

Genel Bayilik Başvuru Formu :

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here